Πώς να ξεκινήσετε μια επιχείρηση χωρίς να έχετε κεφάλαιο, χρόνο ή ιδέες;

Επιχείρηση χωρις κεφάλαιο γίνεται; Και όμως θα δείς παρακάτω οτι υπάρχουν αρκετές λύσεις που θα σε ξεκολλήσουν και θα σε κάνουν να προχωρήσει παρακάτω με την επιχειρηματική σου ιδέα.

Αν η ευκαιρία δεν σου έχει χτυπήσει… φτιάξε μια πόρτα – Milton Berle

Τι είναι αυτό που σε κάνει να μην ξεκινάς αυτό που θέλεις να κάνεις και να μην έχεις το εισόδημα που επιθυμείς; Είναι μήπως η έλλειψη χρόνου, η έλλειψη κεφαλαίου ή η έλλειψη ιδεών;

Σε ένα πρόσφατο άρθρο στο Southwest Magazine αναφέρθηκε η ιστορία του γνωστού (στο εξωτερικό) αρθρογράφου Levar Burton, ο οποίος έχει κερδίσει αρκετά Emmy βραβεία και έχει και ένα παιδικό show στο PBS, το Reading Rainbow. Ο Levar πήρε τελικά αυτό που ήθελε αφού είχε ακούσει δεκάδες φορές “ΟΧΙ” απο αρκετές πόρτες που χτύπησε.

Όταν το 2009 του σταμάτησαν την εκπομπή που έκανε, του Reading Rainbow ο Levar δεν σταμάτησε, έφτιαξε μια εφαρμογή με το περιεχόμενο του Show την οποία ονόμασε Reading Rainbow και την διέθεσε σε smartphones & tablets. Όμως η εφαρμογή δεν μπόρεσε να φύγει απο τα “όρια” της Αμερικής, πράγμα για το οποίο ο Burton ζήτησε τη βοήθεια χορηγών και βρήκε κλειστές τις πόρτες σε όλες του τις προσπάθειες.

Όταν λοιπόν απογοητευτηκε απο τις προσπάθειες του για να βρεί χορηγό, αποφάσησε να δημοσιεύσει το project του σε ένα Site για Crowd Funding (εθελοντική χρηματοδότηση απο το κοινό). Εκεί λοιπόν έσπασε τα μέχρι τότε ρεκόρ χρηματοδότησης μαζεύοντας για το project 5,400.000$ !

Ποιό είναι το μάθημα εδώ; Οτι όταν κάτι δεν προχωράει με τις συμβατικές μεθόδους, παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας!

Άρα λοιπόν σταμάτα για λίγο και σκέψου… πού θέλεις να σε βρεί το 2015; Που θέλεις να είσαι σε 5 χρόνια απο τώρα; Αν ακόμα περιμένεις κάτι να αλλάξει “μαγικά” στη ζωή σου, ίσως θα περιμένεις για πολύ. Ήρθε η ώρα να πάρεις την κατάσταση στα δικά σου χέρια. Αν λοιπόν χρειάζεσαι χρόνο, χρήματα ή νέες ιδέες, δες τι ακριβώς πρέπει να κάνεις!

Δεν έχεις χρόνο;

Κατ’ αρχήν να σημειώσουμε οτι ο περισσότερος κόσμος στην εποχή μας πάσχει απο έλλειψη χρόνου. Επίσης αυτό είναι απο τα σημαντικότερα προβλήματα που πρέπει να λύσουμε. Δεν έχουμε χρόνο διότι εργαζόμαστε καθημερινά, έχουμε την οικογένεια, υποχρεώσεις, εξωτερικές δουλειές κλπ.

ΟΚ, όπως λοιπόν κανονίζουμε να συναντηθούμε με κάποιον για 1 ώρα, έτσι μπορούμε να πάρουμε μια ατζέντα και να κλείνουμε ραντεβού με τον εαυτό μας για να ξεκινήσουμε αυτό που θέλουμε να κάνουμε και να οργανωθούμε.

Πρέπει να γίνει κατανοητό οτι η φράση: “Δέν έχω χρόνο για να καλυτερέψω τη ζωή μου και τα οικονομικά μου”, είναι η αρχή του προβλήματος. Σηκωνόμαστε αντί για τις 07:30 στις 06:00 ή κοιμόμαστε αντί για τις 23:00, στις 00:30 και αμέσως έχουμε δημιουργήσει λίγο χρόνο.

Κόβουμε για λίγο τις εξόδους με τους ανθρώπους που μας τρώνε χρόνο για καφέ, ποτό, φαί. Όταν βάζουμε έναν ιερό σκοπό, τότε χρειαζόμαστε και αλλαγές. Συμφωνήστε με την/τον σύζυγο για 3 φορές την εβδομάδα απο 1 ώρα να αναλάβουν να σας παρέχουν το χρόνο που χρειάζεστε διότι είναι για ιερό σκοπό. Μην το κάνετε χωρίς συνενόηση, ο/η σύζυγος ή σύντροφος σας πρέπει να είναι ενήμερος και να συμφωνήσετε και εσείς με κάτι αντίστοιχο για να αναλάβετε κάτι δικό του προς αντάλλαγμα.

Ξεκίνα με κάτι μικρό… αλλά ξεκίνα! Version one is better than version none!

Δεν χρειάζεσαι κάτι ιδιαίτερο στην αρχή… πολλοί σκέφτονται οτι χρειάζεσαι ένα super site, ένα γραφίστα για marketing, κεφάλαια σε υποδομές μπλα μπλα μπλα. Όχι βέβαια. Πριν δοκιμαστεί η ιδέα σου δεν χρειάζεσαι καν Site. Μπορείς απλά να ξεκινήσεις γράφοντας ένα χρήσιμο report για ένα αντικείμενο που θα ήθελαν να διαβάσουν οι πιθανοί πελάτες σου.

Αν για παράδειγμα θέλεις να πουλήσεις μηχανές espresso, αρκεί να κάνεις ένα αναλυτικό report, όμορφο 5-6 σελίδων που θα βοηθήσει όλους τους πιθανούς αγοραστές καφετιέρας espresso να το κατεβάσουν και ώς αντάλλαγμα να σου αφήσουν το email τους.

Φτιάξε μια λίστα πιθανών πελατών που ενδιαφέρονται για αυτό που τους δίνεις και θα πάρουν αξία απο το report σου. Κάνε καλή δουλειά εκεί… αλλά σίγουρα σε μια εβδομάδα το πολύ το έχεις έτοιμο. Ήδη έχεις πελατολόγιο στα χέρια σου, οπότε ξεκίνα να τους πουλάς αυτό που θέλεις μετά μέσω email marketing.

Ζήτα βοήθεια!

Ειναι πολύ πιθανό να μην μπορείς να κάνεις τα πάντα στην αρχή μόνος σου. Μπορεί να είσαι καλός στο αντικείμενο σου αλλά να μην τα καταφέρνεις καλά στο marketing. Το να ανακαλύψεις, να παραδεχτείς και να πάρεις βοήθεια για τα πράγματα που δεν είσαι καλός είναι η αρχή του παντός.

  1. Συνεργασίες: Μπορείς να ξεκινήσεις την επιχείρηση σου με κάποιον που έχει τα στοιχεία που δεν έχεις εσύ. Οπότε ξεκινήστε συνεργατικά.
  2. Προσέλαβε έναν Freelancer ή ένα Virtual Assistant: Μπορείς να βρείς πολύ εξειδικευμένους ανθρώπους σε υπηρεσίες όπως το Freelancer.com, το Odesk ή το Elance. Είναι τρομερά εργαλεία… ψάξτα. Αρκεί βέβαια να ξέρεις βασικά αγγλικά για να μπορείς να συνενοηθείς
  3. Βρές κάποιον φοιτητή να σε βοηθήσει: Ξέρεις πόσοι φοιτητές ζητούν εργασία η πρακτική κατα τη διάρκεια ή μετά το πέρας των σπουδών τους; Πάρα πολλοί. Πήγαινε στο κατάλληλο τμήμα, βρές το γραφείο διασύνδεσης και ξεκίνα μια επαφή αναζητώντας συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα ανέθεσε τις πρώτες σου μακέτες, λογότυπα κλπ σε έναν φοιτητή Γραφιστικών Τεχνών. Αυτός θέλει εμπειρία και χαρτζιλίκι και εσύ φθηνά εργατικά χέρια.
  4. Πάρε κάποιον για πρακτική άσκηση: Προσοχή εδώ. Ένας φοιτητής γραφιστικών τεχνών μπορεί να κάνει πολλά περισσότερα πράγματα απο εσένα. Οπότε δεν χρειάζεται να τελειώσει η δουλειά του στα γραφιστικά. Βάλτον να κάνει όλες τις δουλειές που δεν έχεις εσύ χρόνο να κάνεις. Διαχείριση email, επιστολές, οργάνωση γραφείου, τηλεφωνήματα κλπ.

Δεν έχεις ιδέες;

Ξεκίνα κάτι παράπλευρα

Αν έχεις ήδη μια καλά στημένη επιχειρηση, ή κάποιος απο το στενό σου περιβάλλον έχει μια επιχείρηση η οποία πάει καλά και γνωρίζεις σε βάθος τη δουλειά και τη συνταγή της επιτυχίας του, τότε ίσως είναι μια καλή ιδέα να φτιάξεις ένα info-product (δηλαδή έναν εκπαιδευτικό αναλυτικό οδηγό σε βίντεο ή σε κείμενο) στο οποίο θα εξηγείς σε κάποιον τρίτο, ποια είναι ακριβώς η συνταγή της επιτυχίας στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Για παράδειγμα έχει ο πατέρας σου μια επιχείρηση οπτικών η οποία πάει καλά; Μάθε πολύ καλά όλα τα μυστικά της δουλειάς του (προμηθευτές, στρατηγικές, φυλλάδια, διαφημιστικό υλικό, προσφορές, τη διαδικασία πώλησης κλπ) και φτιάξε έναν οδηγό για το πώς μπορεί κάποιος να ξεκινήσει μια επιχείρηση Οπτικών απο την αρχή. Μέσα στον οδηγό γράψε μερικά σημαντικά μυστικά της δουλειάς ώστε να έχει αξία για κάποιον να το αγοράσει

Αντέγραψε ένα επιτυχημένο προιόν

Ψαξε κυρίως στο εξωτερικό για επιτυχημένα info-products και βιβλία τα οποία είναι οδηγοί για να μάθει κάποιος μια συγκεκριμένη τεχνική ή να αποκτίσει κάποια δεξιότητα. Δεν μιλάμε για πλήρη αντιγραφή, μιλάμε οτι θα μελετήσεις π.χ. 3 οδηγούς για το πώς μπορεί κάποιος να γίνει τεχνικός υπολογιστών και μετά να κάνεις κάτι δικό σου.

Αν ακόμα δεν έχεις ιδέες, τότε μπορεί να θέλεις να δουλέψεις στις ιδέες που έχουν άλλοι, να τις προωθήσεις και να πληρωθείς για αυτό. Αυτό λέγεται Affiliate Marketing και εάν θέλεις να μάθεις περισσότερα μπορείς να δεις εδώ πως δουλεύει μια τέτοια εταιρία Affiliate Marketing. Ξεκινώντας να εργάζεσαι σε μια εταιρία Affiliate Marketing θα εκπαιδευτείς πάνω στις πωλήσεις, θα αποκτήσεις σημαντικές δεξιότητες και θα έχεις τη δυνατότητα να έχεις έσοδα ώστε όταν είσαι έτοιμος να μπορείς να υλοποιήσεις τη δική σου ιδέα. Η δική μου πρόταση είναι η Olympic Idea.

Δεν έχεις χρήματα;

Κάνε το project σου με Croud Funding

Υπάρχουν πλέον πάρα πολλά site για crowd funding, όπου δημοσιεύεις κάτι που θελεις να κάνεις, οι ενδιαφερόμενη προ-πληρώνουν για το τελικό προιόν ή υπηρεσία και εσύ μόλις το έχεις έτοιμο το παραδίδεις στην τιμή που υποσχέθηκες. Παραδείγματα: gofundme.com, kickstarter.com, indiegogo.com

Βρές μια εταιρία με σχετικό αντικείμενο να σε χρηματοδοτίσει

Υπάρχουν πολλές εταιρίες οι οποίες έχουν τη δυνατότητα, αν δουν κάτι καλό να το χρηματοδοτήσουν, αρκεί να συνάδει με το αντικείμενο τους ή να είναι κάτι πραγματικά πολύ έξυπνο και χρηστικό. Να θυμάσαι, η αγορά σε πληρώνει για λύσεις που δίνεις σε υπάρχοντα προβλήματα.

Φτιάξε ένα Business Plan και παρουσίασε την ιδέα σου σε υποψήφιους επενδυτές

Κάποιοι άνθρωποι ειναι χαρισματικοί και έχουν καλες ιδέες όμως δεν έχουν χρήματα να τις υποστηρίξουν. Επομένως δεν μπορούν να προχωρήσουν μόνοι τους στο να υλοποιήσουν τις ιδέες τους. Για αυτό το λόγο υπάρχουν οι επενδυτές. Υπάρχει κόσμος που ψάχνει για ιδέες και ανθρώπους για να επενδύσει και προσδοκεί σε κάποιο μακροπρόθεσμο οικονομικό όφελος. Θα πρέπει να έρθεις πιο κοντά σε αυτούς τους ανθρώπους. Ένας συνηθισμένος τρόπος είναι να φτιάξεις ένα busoness plan της ιδέα σου και να μάθεις να το παρουσιάσεις σωστά.

Όταν λέω σωστά, εννοώ να το παρουσιάσεις ολοκληρωμένο με έσοδα/έξοδα και να δείξεις την προοπτική του. Αυτό θέλει εξάσκηση και μπορείς να βρείς πηγές στο Internet για το πώς παρουσιάζεις ένα Business plan ή πώς να κάνεις “Idea Pitching”. Ένας πολύ καλός θεσμός στην Ελλάδα, που είναι εντελώς δωρεάν είναι το Venture Garden. Δές το σχετικό άρθρο μου για το Venture Garden εδώ.

Διαγωνισμοί

Υπάρχουν αρκετοί διαγωνισμοί που δημοσιεύονται κατα καιρούς που χρηματοδοτούν την καλύτερη επιχειρηματική ιδέα. Έχε τα μάτια σου ανοιχτά και αν είσαι φοιτητής, ρώτα το γραφείο διασύνδεσης ή κάποιον καθηγητή σου που ειναι μέσα στα πράγματα. Παραδείγματα:

  1. http://www.startup.gr/index.php?about=89&id=2566
  2. http://www.epidotisimag.gr/2014/04/diagonismos-neanikis-epixeirimatikotitas/
  3. http://crazybusinessideas.gr/el/

Πές μου την ιδέα σου

Είμαι ανοικτός να ακούσω όλες τις ιδέες και αν κρίνω οτι αξίζει τον κόπο, ακόμα και να σε χρηματοδοτήσω. Η εχεμύθεια στην ιδέα σου είναι δεδομένη. Έχω βοηθήσει αρκετούς ανθρώπους να πάρουν το δρόμο τους στο επιχειρείν ή να βρούν την εργασία που τους ταιριάζει. Όμως μια ιδέα που θα μου στείλεις θα πρέπει να ακολουθεί τους παρακάτω κανόνες:

  1. Να λύνει ένα πρόβλημα της αγοράς που έχουν πολλοί ή να λύνει ένα πρόβλημα που έχουν λίγοι αλλά μπορούν να πληρώσουν πολλά.
  2. Να το έχεις συζητήσει και να μπορείς να βρείς 3 ανθρώπους που είναι έτοιμοι να πληρώσουν για να αποκτήσουν το τελικό προιόν
  3. Να αφήνει κέρδος. Μην σκέφτεσαι μόνο το να κάνεις κάτι απλά επειδή είναι ωραίο και έξυπνο, πρέπει να σκέφτεσαι απο την αρχή πόσα χρήματα υπολογίζεις να σου αφήσει κέρδος.
  4. Να έχεις καταγράψει όλα τα παραπάνω με όσο περισσότερη ανάλυση μπορείς, συμπεριλαμβανομένων και των οικονομικών σε ένα word αρχείο 3-4 σελίδων.

Διαβάστε περισσότερα για το πρόβλημα σας

Αν δεν έχετε ιδέες δείτε τα παρακάτω άρθρα μου:

Αν δεν έχετε κεφάλαιο δείτε τις παρακάτω δημοσιεύσεις:

Αν δεν έχετε χρόνο για να ξεκινήσετε κάτι νέο:

Σου άρεσε το άρθρο αυτό; Σε βοήθησε;

Αν το άρθρο αυτό σου φάνηκε ενδιαφέρον μπορείς τώρα  να το μοιραστείς με άλλους ανθρώπους που μπορεί να το βρούν ενδιαφέρον. Επίσης αν έχεις κάτι να προσθέσεις ή θέλεις να γράψεις την άποψη σου θα βρείς απο κάτω πεδία για τα σχόλια σου. Χρειάζομαι τα σχόλια σας!

Αν θέλεις να ενημερώνεσαι για το πότε θα έχουμε νεότερα, μπορείς να  γραφτείς και στο Newsletter μου συμπληρώνοντας την παρακάτω φόρμα.

About the Author:

Σχολιάστε το άρθρο μέσω Facebook ()

Σχολιάστε το άρθρο (12)

12 Comments

  1. Αλέξανδρος September 22, 2015 at 5:20 am - Reply

    Ωραιο το άρθρο και βασικα εχω μια ιδεα και θελω και θα κανω τα παντα για να την υλοποιήσω.να σου στειλω την ιδεα μου;

  2. Elli October 24, 2015 at 12:56 pm - Reply

    Χρήσιμο το άρθρο σου
    Μπορώ να έχω τη βοήθεια σου
    Ευχαριστώ

    • Μιχάλης Μίγγος October 24, 2015 at 2:59 pm - Reply

      Καλησπέρα Elli, σε ευχαριστώ για το σχόλιο σου. Μπορείς να μου στείλεις email ή να με βρείς στο Skype: mike.mingos. Αν θέλεις γράψε την ερώτηση σου εδώ αν είναι σχετική με το άρθρο, ούτως ώστε να ξεκινήσουμε μια κουβέντα online που θα μπορούσε να βοηθήσει και άλλους που μπορεί να έχουν την ίδια ερώτηση.

  3. Φωτεινή December 10, 2015 at 5:21 pm - Reply

    Πολυ ενδιαφερον το αρθρο. Θα μπορουσα να σου εστελνα το project που εχω στο μυαλό μου ωστε να με διαφωτιζες για το πως να κανω την αρχη;
    Ευχαριστω εκ των προτερων.
    Με εκτίμηση,
    Φωτεινή.

    • Μιχάλης Μίγγος December 22, 2015 at 7:19 am - Reply

      Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια Φωτεινή. Φυσικά, αν θέλεις στείλε μου τις σκέψεις σου.

  4. Κατερινα February 18, 2016 at 12:45 pm - Reply

    Συγνωμη.
    Δειχνει τοσο προκλητικο να ζητας ιδεες (που θα μπορουσαν να αποφερουν χρηματα), απο χρηστες-αναγνωστες της σελιδας σου.
    Τυχαια επεσα πανω στα αρθρα σου και σχεδον σοκαριστηκα.
    Θα ειχα εγω μια ιδεα που θα “επιανε” και θα σου την εστελνα;;;;
    Πως το βλεπεις; Στειλε μου εσυ μια ιδεα κσι θα την χρηματοδοτησω εγω. Πως σου ακουγεται; Η εχεμυθεια ειναι δεδομενη φυσικα…
    Μηπως ψαχνεις αφελεις;

    • Μιχάλης Μίγγος February 20, 2016 at 6:40 pm - Reply

      Καλησπέρα Κατερίνα, λυπάμαι αν παρεξηγήθηκα ώς “εκμεταλλευτής ιδεών”. Καλό είναι όμως που αναφέρθηκε αυτή η ερώτηση ώστε να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις.

      Μου έχουν έρθει αρκετές ιδέες γραπτώς στο email μου και έχω συζητήσει με αρκετό κόσμο για τις ιδέες που έχει. Τις περισσότερες φορές όμως οι ιδέες δεν είναι δουλεμένες αρκετά χρηματο-οικονομικά με αποτέλεσμα να μην είναι ολοκληρωμένες προτάσεις. Εκεί βοηθάω λίγο τους αναγνώστες μου να δουλέψουν λίγο παραπάνω την πρόταση και να μου την ξανακαταθέσουν. Προσοχή, στο στάδιο αυτό δεν χρεώνω για το χρόνο που αφιερώνω.

      Όταν έχουμε μια τελική ολοκληρωμένη πρόταση, το άτομο που την καταθέτει αναφέρει πάντα ποια θα είναι η δική του εμπλοκή και οικονομική συμμετοχή στην πρόταση αυτή και καταλήγουμε σε μια συγκεκριμένη συμφωνία.

      Η συμφωνία είναι: είτε με ποσοστιαία συμμετοχή μου στο εγχείρημα για τις υπηρεσίες μου ή εφ’ όσον ο υποψήφιος μπορεί να καλύψει τα πάντα, με συγκεκριμένη αμοιβή δική μου για την οποιαδήποτε εμπλοκή μου.

      Το να έχει κάποιος μια ιδέα και να κάθεται στο συρτάρι, για να μην την κλέψει κάποιος άλλος, δεν οφελεί κανέναν. Η ειδικότητα μου είναι να δημιουργώ ομάδες εργασίας και να βοηθάω να γίνουν περισσότερες ιδέες πραγματικότητα.

      Για το τυπικό της υπόθεσης σε 3-4 περιπτώσεις στο παρελθόν που θεωρούσαν οτι είχαν ιδέες εκατομμυρίων χρειάστηκε να υπογράψω NDA (Σύμβαση Εμιστευτικότητας & μη γνωστοποίησης στοιχείων) για να μου αποκαλύψουν τις ιδέες τους, πράγμα φυσικά που δεν είχα κανένα πρόβλημα να υπογράψω.

      Κατερίνα, κλείνοντας με παροτρίνεις να σου στείλω μια ιδέα μου και να την χρηματοδοτήσεις. Πολύ ευγενικό εκ’ μέρους σου. Εγώ στο παρελθόν το έχω κάνει και δεν βγήκα χαμένος. Δηλαδή είχα μια πολύ καλή ιδέα και την μοιραζόμουν με όλο τον κόσμο. Η διαφορά ήταν οτι εγώ ήμουν μέρος της ιδέας, ήμουν αυτός που θα έβαζε την εξειδικευμένη δουλειά και το πάθος που χρειαζόταν για να γίνει η ιδέα πραγματικότητα. Μετά απο 2-3 χρόνια ακούστηκε η ιδέα απο τα κατάλληλα άτομα και ήταν η πρώτη μου μεγάλη συνεργασία.

      Οπότε δεν ψάχνω για αφελείς… ψάχνω για ανθρώπους που θα μου έχουν μια καλή ιδέα και θα είναι συνειδητοποιημένοι πως αυτοί θα αποτελέσουν τον πρώτο σκληρά εργαζόμενο στην ιδέα τους αν βρούμε χρηματοδότη.

      Τις περισσότερες φορές οι επενδυτές δεν αγοράζουν μια καλή ιδέα, αλλά την ιδέα με το πάθος του ανθρώπου που έχει την ιδέα και θέλει να την κάνει πραγματικότητα.

      Μου έδωσες αφορμή να ξεκινήσω το επόμενο άρθρο μου.

      Ελπίζω να έλυσα τις απορίες σου.

    • Μιχάλης Μίγγος February 20, 2016 at 6:41 pm - Reply

      Είναι επίσης σημαντικό να αναφέρω, ότι όσοι έχουν όλο το πακέτο, δηλαδή μια καλή ιδέα, κεφάλαιο και χρόνο να την υλοποιήσουν, ή μπορούν να έχουν πρόσβαση στους κατάλληλους ανθρώπους δεν χρειάζεται να έχουν την ιδέα τους στο συρτάρι ή να ζητήσουν βοήθεια απο εμένα. Απλά δεσμεύονται να προχωρούν ένα βήμα κάθε μέρα και υλοποιούν μόνοι τους την ιδέα.

  5. Γεωργία October 1, 2016 at 10:50 am - Reply

    Καλησπέρα !πως θα ξέρω αυτό που έχω στο μυαλό μου είναι μια καινοτομία ;

    • Μιχάλης Μίγγος October 2, 2016 at 8:46 pm - Reply

      Καλησπέρα Γεωργία, καινοτομία είναι πολύ γενική έννοια. Παρόλα αυτά μπορείς κάνεις κάποιες σχετικά απλες ερωτήσεις και να δεις αν απαντάς θετικά.

      1. Η ιδέα σου είναι βιώσιμη ; Μπορεί να υλοποιηθεί με τα υπάρχοντα μέσα;
      2. Αλλάζει τα δεδομένα στο χώρο έστω και λίγο; Ανεβάζει για παράδειγμα την παραγωγή, επιταχύνει την παραγωγή, μειώνει το κόστος, ανεβάζει αισθητά την ποιότητα ενός προιόντος η μιας υπηρεσίας;
      3. Υπάρχουν αυτή τη στιγμή καταναλωτές που θα πληρώνανε για το προιόν ή την υπηρεσία σου αν μαθαίνανε οτι υπάρχει; Θα πληρώνανε τόσα όσα θέλεις για να ειναι βιώσιμη η ιδέα σου;
      4. Αν ειναι προιόν ή υπηρεσία, οι πιθανοί πωλητές αυτής της ιδέας είναι ενθουσιασμένοι με αυτό που τους λές; Θα κάνει εύκολη τη δουλειά του marketing;
      5. H ιδέα σου αλλάζει το χώρο; Δηλαδή αντικαθιστά μια υπηρεσία ή ένα προιόν που ήδη υπάρχει προς το καλύτερο;

      Νομίζω οτι αν απαντήσεις θετικά σε αυτές τις ερωτήσεις, έχεις καινοτομία.

      Ελπίζω να σε βοήθησα.

Leave A Comment

Show Buttons
Hide Buttons

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close