Αν έχεις επιχείρηση τότε έχεις 3 επιλογές για τη διαφημιστική καταχώρηση που θέλεις να κάνεις. Δηλαδή στη διαφημιστική σου καταχώρηση α) να Μήν Υπάρχει κάποιο εταιρικό Μήνυμα (Χωρίς Μήνυμα), β) το να υπάρχει Λάθος εταιρικό Μήνυμα και γ) το να υπάρχει το Σωστό εταιρικό μήνυμα για τους πελάτες σου. Θα εξηγήσουμε λοιπόν τι σημαίνει αυτό…

Σήμερα σε περιοδικά, εφημερίδες, στην τηλεόραση, στο Internet και γενικότερα σε όλα τα μέσα, είμαστε δέκτες μηνυμάτων… διαφημιστικών μηνυμάτων. Κάποια απο αυτά μας είναι εντελώς αδιάφορα, κάποια μας παρακινούν την περιέργεια και σε κάποια άλλα κολάμε. Μπορεί να κολλήσουμε για διάφορους λόγους αλλά κυρίως κολλάμε όταν κάτι μας ενδιαφέρει!

Κακά τα ψέμματα οι περισσότερες διαφημίσεις είναι απαράδεκτες και αδιάφορες, αν και πρέπει να σας ομολογήσω οτι απο μικρός μου άρεσε πάρα πολύ να “χαζεύω” τις διαφημίσεις. Παίζανε 10-15 διαφημιστικά μηνύματα και κάποιο με ενδιέφερε, κάποιο είχε πλάκα, κάποιο ήταν ευρηματικό, αλλά σίγουρα θα “κόλλαγα” σε αυτό που είχε κάτι που με ενδιέφερε.

Αν παρατηρήσει λοιπόν κανείς τα μηνύματα που περνάνε σήμερα στον Ελληνικό χώρο ακόμα και στο Internet θα διαπιστώσει οτι τα περισσότερα είναι “Επαγγελματικές Κάρτες”. Ποιός είμαι; Τι υπηρεσίες παρέχω και που βρίσκομαι… κάπως έτσι δεν ειναι τα περισσότερα διαφημιστικά μηνύματα; Απλά αναφέρουν τα απαραίτητα πράγματα για να βγούν στον αέρα.

Τα περισσότερα λοιπόν διαφημιστικά μηνύματα έχουν πρόβλημα διαφοροποίησης και δεν δίνουν κάποιο λόγο για να αντιδράσει ο αποδέκτης του μηνύματος ΤΩΡΑ. Αυτές λοιπόν οι διαφημιστικές καταχωρήσεις είναι καταχωρήσεις Χωρίς Εταιρικό Μήνυμα.

Μετά είναι οι διαφημιστική καταχώρηση με το Λάθος Εταιρικό Μήνυμα. Συνήθως μιλάμε για τις καταχωρήσεις που είναι κάπως βαρετές του τύπου “Κι εγώ είμαι μια επιχείρηση που δίνω τις χαμηλότερες τιμές στην αγορά” ή που “προσφέρουμε την καλύτερη ποιότητα, συνέπεια κλπ” στους πελάτες. Βαρετό έτσι; Το έχουμε δεί το έργο πολλές φορές. Αυτές οι διαφημίσεις εστιάζονται στο προιόν που προβάλλουν ή στην υπηρεσία και αγνοούν τις ανάγκες του πελάτη και τα προβλήματα του. Επίσης αυτού του τύπου οι διαφημίσεις μοιάζουν μεταξύ τους και δεν δίνουν ένα λόγο να αντιδράσει κάποιος εκείνη τη στιγμή και να έρθει σε επαφή με την εταιρία.

Ο χειρότερος λόγος για να διαφημιστεί μια εταιρία είναι διότι έχει ανάγκη για πελάτες.

Πότε όμως διαφημίζονται οι επιχειρήσεις;

Οι επιχειρήσεις συνήθως διαφημίζονται για 4 λόγους:

  1. γιατι χρειάζονται πελάτες
  2. γιατι η διεύθυνση έχει εγκρίνει ένα διαφημιστικό budget και πρέπει να πάει κάπου
  3. γιατι όλοι διαφημίζονται οπότε πρέπει να διαφημιστούμε και εμείς και
  4. γιατι απλά πέρασε κάποιος απο το διαφημιστικό τμήμα του τάδε μέσου και μας έκανε μια προσφορά.

Ο καλύτερος λόγος για να διαφημιστεί κανείς είναι γιατι έχει κάτι πραγματικά πολύ ενδιαφέρον και ξεχωριστό να πεί ή να προσφέρει στους υποψήφιους πελάτες και να είναι έτσι φτιαγμένο που όταν διαφημιστεί να μπορεί να παράγει άμεση ανταπόκριση απο το κοινό!

Πώς νομίζετε οτι έγιναν γνωστά τα τηλεμάρκετιγκ; Γιατί νομίζετε οτι η “Έξυπνη σίτα” συζητάται απο το Ελληνικό κοινό σε όλα τα κοινωνικά στρωματα ώς φαινόμενο;

 

Ο κύριος που έφερε την έξυπνη σίτα στην Ελλάδα γνωρίζει πολύ καλά οτι δεν έχει ούτε το πιο ποιοτικό προιόν, ούτε έκανε την καινοτομία του αιώνα (μια εισαγωγή έκανε). Όμως το συγκεκριμένο προιόν μπορεί να λύσει βασικά προβλήματα του καταναλωτικού κοινού και έχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

  1. Είναι σχετικά καινοτόμο
  2. Είναι μέσα στο budget του μέσου Έλληνα που βλέπει τηλεόραση
  3. Είναι άμεσα διαθέσιμο και μπορείς να το έχεις αύριο!
  4. Λύνει ένα μέρος του προβλήματος των κουνουπιών άμεσα

Αγόρασε λοιπόν τηλεοπτικό χρόνο στα μεγαλύτερα κανάλια, το έφερε μπροστά στον κόσμο με ένα 10λεπτο μήνυμα που:

  1. Έδινε παραδείγματα εφαρμογής
  2. Έδειχνε ενδειτικές κριτικές πελατών
  3. Έδινε σημαντικό κίνητρο να το παραγγείλεις ΤΩΡΑ γιατι ειναι προσφορά

Στο τέλος του μηνύματος σου έδινε τηλέφωνο παραγγελιών για να το παραγγείλεις και να το έχεις ΑΜΕΣΑ για να λύσεις το πρόβλημα σου.

Μέσα σε λίγες εβδομάδες η Ελλάδα είχε γεμίσει την κινέζικη έξυπνη σίτα και το συγκεκριμένο προιόν ακόμα πουλάει…

Και ερχόμαστε στο Σωστό Εταιρικό Μύνημα για να εξηγήσουμε τι σημαίνει…

Το σωστό μήνυμα είναι αυτό που θα κάνει την επιχείρηση σας να ξεχωρίσει απο τον ανταγωνισμό, τονζοντας κάποιο ή κάποια απο τα βασικά σας πλεονεκτήματα. Αυτό λέγεται και USP “Unique Selling Proposition” και είναι πραγματικά ένα μεγάλο κεφάλαιο για την επιχείρηση σας αν καταφέρετε να το ανακαλύψετε.unique selling proposition - Το σωστό Εταιρικό μήνυμα

Για να βρείτε το σωστό μήνυμα για την δική σας επιχείρηση αρκεί να σκεφτείτε την παρακάτω ερώτηση που θα κάνει κάποιος πελάτης σας πριν συνεργαστεί μαζί σας:

Γιατι θα πρέπει εγώ που είμαι υποψήφιος πελάτης σου, να συνεργαστώ μαζί σου αντι να παω σε οποιονδήποτε άλλο ανταγωνιστή σου;

Εκεί λοιπόν δεν χωράνε εύκολα μηνύματα “έχουμε τις καλύτερες τιμές”, “έχουμε την καλύτερη ποιότητα” κλπ. Θέλουμε κάτι συγκεκριμένο.

Δεν ξέρω αν γνωρίζετε αλλά κάπως έτσι η Domino’s Pizza έκανε το όνομα της… βγήκε με το εξής σλόγκαν “Φρέσκια, ζεστή Pizza έρχεται στο χώρο σας σε 30 λεπτά εγγυημένα”. Ένα άλλο παράδειγμα ενός μεσίτη (του Craig Proctor στην Αμερική) είναι “Αν δεν πουλήσω το σπίτι σας σε 90 μέρες, το αγοράζω εγώ άμεσα στην τιμή που έχετε δημοσιεύσει”. Σε μια απο τις επιχειρήσεις μου που ασχολείται με επισκευή ηλεκτρονικών υπολογιστών λέμε “Επισκευή υπολογιστών σε 24 ώρες ή τα χρήματα σας πίσω”.

Κοινώς για να πετύχουμε σε μια τόσο ανταγωνιστική εποχή, πρέπει να έχουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα για τους πελάτες μας και όταν φτιάχνουμε διαφημιστικές καταχωρήσεις πρέπει να στέλνουμε το σωστό μήνυμα γρήγορα στον πιθανό μας πελάτη και να είναι ξεκάθαρη η διαφοροποίηση μας απο τον ανταγωνισμό.

Επιστρέφοντας στο παράδειγμα της έξυπνης σίτας (όχι δεν πληρώνομαι για διαφήμιση απλά παρατηρώ μια πολύ καλή εφαρμογή των παραπάνω στον ελληνικό χώρο) να σας πώ οτι στο Site της έξυπνης σίτας υπάρχει ένα βίντεο που αναφέρει:

μην πάρετε έξυπνη σίτα σε φθηνότερη τιμή απο πλανόδιους διότι:

  1. τα μαγνητάκια δεν κολλάνε καλά
  2. ο πλανόδιος θα εξαφανιστεί μετά την πώληση

Θυμηθείτε… γιατι πρέπει οι πελάτες να συνεργαστούν με την “Εξυπνη σίτα” αντί να συνεργαστούν με τον πλανόδιο πωλητή; Έχει ήδη απαντήσει απο την αρχή του βίντεο.

Στα επόμενα άρθρα μας θα μπαίνουμε σιγά σιγά σε τεχνικές Direct Response Marketing το οποίο είναι ένας τομέας που μελετάω και εφαρμόζω πάρα πολύ τον τελευταίο καιρό.

Αν σας άρεσε το άθρο αυτό θα χαρώ  να δώ Likes και φυσικά τα σχόλια σας είναι ευπρόσδεκτα.